یزدفردا: مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان در مراسم تجلیل از فعالان کتاب گفت مردم کرمان در مقایسه با جمعیتش بیش از چهار ونیم درصد از نمایشگاه کتب تهران خرید کردند.

به گزارش یزدفردا: روحی در ائین تجلیل از فعالان عرصه کتاب افزود سهم ما از جمعیت کشور ۳.۵ درصد است اما ۴ و نیم درصد سهم خرید کتاب از نمایشگاه بزرگ کتاب تهران را ما کرمانیها داشتیم یعنی یک و نیم درصد بیش از جمعیت استان که این خبر امیدبخش است.

وی خاطر نشان کرمانی‌ها اهل کتابخوانی هستند اما هر چقدر کتاب بخوانیم کم است و مطالعه همواره باید تلاش جدی ما باشد.

روحی بیان کرد در آخرین پژوهش‌ها میانگین مطالعه ما در کشور ۳۸ دقیقه در روز عنوان شده است که باید افزایش یابد.

وی گفت سال قبل در نمایشگاه کتاب تهران کرمانی‌ها ۱۴ میلیارد تومان کتاب خریدند که آمار خوبی است و باید در حوزه نشر کتاب توزیع کتاب و کتاب فروشی‌ها اقدامات موفقیت آمیز بیشتر و موثر تری انجام دهیم.

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد روستای نصرت آباد سیرجان امسال به عنوان روستای نمونه کتابخوانی در کشور انتخاب شده است.

روحی افزود در سال گذشته به ازای هر سه نفر کرمانی یک کتاب نوشته شده که مایه افتخار است.

همچنین امروز در سی و یکمین دوره هفته کتاب کشور با شعار آینده خواندنی است امروز در کرمان از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

اقای وفایی مدیر کل کتابخانه های استان گفت از کتابخوان‌های برتر انجمن‌های برتر کتابداران برتر مسئولان کتابخانه‌های برتر و فعالان این عرصه تجلیل میشود و از بیش از ۱۳۰ کتابخانه عمومی استان در این‌مراسم حضور دارند و از یک‌کتابخوان‌نمونه کشوری با ۸۸ سال سن نیز تجلیل شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا